ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΖΕΥΓΟΥΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΝΟΥΣ

παπαδημητριουΓια εικοστή τέταρτη χρονιά το ζεύγος Κριστιάνε και Ζήσης Παπαδημητρίου συνεχίζουν τη διοργάνωση εκθέσεων εικαστικών στο πατρικό τους σπίτι εδώ στο χωριό, στους Γόννους της Λάρισας. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν το Σάββατο 5 Ιούλη και ώρα 9:00 μ.μ.. και η έκθεση θα διαρκέσει μια εβδομάδα

μέχρι και το Σάββατο 12 Ιούλη 2014 και θα είναι ανοιχτή κάθε βράδυ 8:00 – 11:00 μ.μ..

Φέτος η έκθεση παρουσιάζει, εκτός από το καλλιτεχνικό και κοινωνικοπολιτικό ενδιαφέρον. Θα εκθέσουν τη δουλειά τους η Γερμανίδα αρχιτέκτονας και γλύπτρια Χάϊντι Λιστ, ο   Κύπριος ζωγράφος Κωνσταντίνος Παλιάν καθώς και ο γνωστός δημοσιογράφος και τέως Διευθυντής της Ραδιοφωνίας της ΕΡΤ 3, Παύλος Νεράντζης.

Το έργο της Χάϊντι Λιστ εστιάζει στις συναισθηματικές αντιθέσεις των ατόμων αλλά και στην  ειρηνική συνύπαρξη των λαών. Ο τίτλος των έργων «Εκατομμύρια Αγκαλιαστείτε»,  παραπέμπει στο ποίημα «Ωδή της Χαράς» του  Γερμανού ποιητή Φρειδερίκου Σίλλερ καθώς και στην Ενάτη Συμφωνία του μεγάλου, επίσης Γερμανού μουσικοσυνθέτη, Λούντβιχ φαν Μπέτοβεν.

Σε αντίθεση με το ειρηνιστικό πνεύμα των έργων της Χάϊντι Λιστ, η έκθεση  φωτογραφίας του Παύλου Νεράντζη με τίτλο «Ίχνη Πολέμου» από τα πολεμικά μέτωπα (Αφγανιστάν, Ιράκ, Γιουγκοσλαβία, Νότιος Αμερική κλπ.) αποκαλύπτει την κτηνωδία της βίας και μας καλεί όλους  να καταδικάσουμε με τη στάση μας τις πολεμοκάπηλες οικονομικές και πολιτικές ελίτ της εποχής μας. Η έκθεση «Ίχνη Πολέμου» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία στη Βίλλα Μπιάνκα στη Θεσσαλονίκη.

Ο Κωνσταντίνος Παλιάν, ώριμος ζωγράφος, σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μαθήτευσε κοντά στους ζωγράφους Τ. Κάνθο, Α. Λαδόμματο και στο γλύπτη Ν. Δημιώτη. Έχει στο ενεργητικό του δεκάδες ατομικές και συμμετοχές σε περισσότερες από εκατόν πενήντα ομαδικές εκθέσεις.  Κύριο χαρακτηριστικό της τέχνης του Κωνσταντίνου Παλιάν είναι η επιμονή του στις  βασικές αρχές της αρχαίας ελληνικής ζωγραφικής,  η αφηγηματική διάθεση, η σκηνογραφική προοπτική των έργων και κυρίως η τετραχρωμία του Πολυγνώτου, δηλαδή το άσπρο, το μαύρο, το κεραμιδί, η ώχρα και οι συνδυασμοί τους. Μελέτησε συστηματικά τη χαμένη τεχνική της εγκαυστικής των αρχαίων Ελλήνων, την οποία και παρουσιάζει στην έκθεση.

Η 24η έκθεση στο σπίτι του ζεύγους Κ. & Ζ. Παπαδημητρίου συμπίπτει με τα δύο χρόνια λειτουργίας από την ίδρυση της Πινακοθήκης Σύγχρονης Τέχνης των Γόννων, στις 8 Ιούλη 2012, με δωρεά έργων από τις εκθέσεις του ζεύγους,  την οποία, στα δύο χρόνια της ύπαρξής της επισκέφτηκαν κοντά επτά χιλιάδες άτομα εκ των οποίων 80%  ήταν παιδιά Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων.

dzg10.blogspot.gr

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ