Τι χρειάζεται για να μη χάσει ποτέ κάποιος ένα παιχνίδι Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί;Ένα ρομπότ εξοπλισμένο με όραση υψηλής ταχύτητας σίγουρα βοηθάει.
Ο πρωταθλητής του Πέτρα -Ψαλίδι-Χαρτί, ο Janken – ένα ρομπότ που δημιουργήθηκε στο Εργαστήριο Ishikawa Watanabe του Πανεπιστήμιου του Τόκιο – όχι μόνο δεν έχει χάσει ποτέ του έναν αγώνα, αλλά έχει γίνει εντυπωσιακά γρηγορότερα στο χρόνο αντίδρασης του όλα αυτά τα χρόνια.
Η πρώτη έκδοση του ρομπότ, που παρουσιάστηκε το 2012, είχε μια καθυστέρηση 20 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τη στιγμή που ο αντίπαλος έδειχνε το χέρι του. Στη δεύτερη εκδοχή, το ρομπότ έδειχνε το χέρι του στον ίδιο χρόνο με τον άνθρωπο. Στην τρίτη εκδοχή, ωστόσο, το ρομπότ κάνει την κίνησή του, ακόμη πιο γρήγορα – αν αυτό είναι δυνατό. Αλλά σε ένα πράγμα δεν αμφιταλαντευόταν μέσω όλων αυτών, και αυτό είναι το ποσοστό της νίκης, 100%!
Ο Janken 3.0 είναι ταχύτερος από ό, τι οι προκάτοχοί του, εν μέρει λόγω της 1-χιλιοστού του δευτερολέπτου λειτουργίας του αυτόματου pan-tilt χαρακτηριστικού, που επεκτείνει το οπτικό του πεδίο. Το ρομπότ, μέσω της υπερ-γρήγορης όρασής του και του συστήματος παρακολούθησης, μπορεί να αναγνωρίσει την κίνηση που το ανθρώπινο χέρι θα επιλέξει και στη συνέχεια κάνει τη δική του νικητήρια κίνηση εντός 20 χιλιοστών του δευτερολέπτου. Συγκριτικά, ο άνθρωπος χρειάζεται κατά μέσο όρο 60 χιλιοστά του δευτερολέπτου για να ολοκληρώσει η διαδικασία.
Μπορείτε να ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά στην εντυπωσιακή ικανότητα του ρομπότ στο βίντεο παρακάτω, και να συνειδητοποιήσετε ότι κι εσείς μάλλον δεν θα μπορούσατε να το κερδίσετε.