“ΑΜΛΕΤ Ο Γ'” ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΑΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης “Ένα Δημιουργικό Σχολείο Δημοκρατίας-Το Σχολείο Αλλιώς”του ΕΠΑΛ Τυρνάβου το οποίο εντάσσεται στο πρόγραμμα “Μία νέα αρχή για τα ΕΠΑΛ” συγκροτήθηκαν ομάδες που όχι μόνο θα ανεβάσουν την κωμωδία “Αμπλετ ο Γ’ που αποτελεί τη διασκευή του θεατρικού του Σαμ Μπόμπρικ “Άμλετ ο Β'”.

Ετσι στο ΕΠΑΛ σχηματίστηκαν ομάδες μααθητών που δουλεύουν γύρω από το έργο και οι οποίες είναι: Θεατρική Ομάδα με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον Δ. Σακατζή, Ομάδα ηχητικών με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον Αργύρη Γιουρούκη που είναι και συνυπεύθυνος της θεατρικής ομάδας, ομάδα Μουσικής και Χορού με υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς Κατερίνα Μπρότση και Αθηνά Καραλοπούλου, ομάδα σκηνικών με υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς Λάζαρο Μακαριάδη και Βιργινία Πολίτη και ομάδα Προώθησης με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Μαρία Διαβάτη.

Υπεύθυνος της Δράσης είναι ο Δημήτρης Σακατζής που έκανε και τη διασκευή του έργου.

Για την καλύτερη προετοιμασία του έργου που θα κάνει πρεμιέρα στις 6 Μαΐου στο Μαξίμ ήδη όλες οι ομάδες εργάζονται πυρετωδώς και με πολύ ζήλο. Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών την Τρίτη έγινε μία συζήτηση για την προώθηση του έργου με τον δημοσιογράφο μέλος της Ενωσης Συντακτών και υπεύθυνο του paidis.com Γιάννη Παιδή, κατά τη διάρκεια της οποίας αναζητήθηκαν όλοι οι πρόσφοροι τρόποι για την προώθηση του έργου, μέσω της ιστοσελίδας που δημιούργησαν τα παιδιά με τους εκπαιδευτικούς τους, μέσω της προβολής του έργου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και μέσω ρεπορτάζ και συνεντεύξεων σε λειτουργούντα ΜΜΕ της περιοχής.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Άμλετ ο Β’ είναι μια τρελή κωμωδία που έγραψε ο Σαμ Μπόμπρικ και είναι βασισμένη στο κλασικό έργο του Σαίξπηρ. Οι χαρακτήρες του έργου αναδεικνύουν σε υπερθετικό βαθμό τα βασικά ανθρώπινα χαρακτηριστικά καθώς και τις αδυναμίες τους. Η προσέγγιση αυτή αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία «γεννιούνται» κωμικές καταστάσεις και παράγεται πηγαίο χιούμορ. Ταυτόχρονα, παρουσιάζονται απροκάλυπτα όλες τις κοινωνικές, πολιτιστικές και πολιτικές συμβάσεις της ανθρώπινης κοινωνίας απογυμνωμένες από το πέπλο της υποκρισίας.

Το σενάριο του Μπόμπρικ καθώς και η μελέτη του κλασικού έργου του Σαίξπηρ αποτέλεσαν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρώτη ύλη για την δημιουργία του Άμλετ του Γ’.

Η κεντρική ιδέα του σεναρίου βασίζεται στην άποψη ότι το σχολείο αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την οικοδόμηση ενός καλύτερου κόσμου, περισσότερο δημοκρατικού και ειρηνικού που θα διασφαλίζει πλήρως τα ατομικά δικαιώματα όλων των πολιτών και ιδιαίτερα των παιδιών, σε κάθε γωνία του πλανήτη μας. Το χιούμορ και η υπερβολή υιοθετούνται ως στοιχεία που προκαλούν το ενδιαφέρον και ταυτόχρονα «ερεθίζουν» την σκέψη, κρατώντας τους θεατές σε διανοητική εγρήγορση.

Ειδικότερα, ο Άμλετ ο Γ΄ αποτελεί μία μεταφορά των ανατρεπτικών χαρακτήρων του έργου του Μπόμπρικ στο σχολικό συγκείμενο. Αφορμή, η επιθυμία του Άμλετ (όπως και στην κλασική έκδοση του έργου) να ξαναπάει στο σχολείο. Καταλύτης για να πάρει αυτή την απόφαση ο Άμλετ, είναι ένας νέος χαρακτήρας, το φάντασμα του Διογένη του Κυνικού, ενός από τους πιο ανατρεπτικούς φιλόσοφους της αρχαιότητας. Πολλοί μάλιστα τον χαρακτηρίζουν ως τον πρώτο αναρχικό της ιστορίας. Ρυθμιστής της πλοκής της ιστορίας αναδεικνύεται ο Λαέρτης, όχι ως gay καρικατούρα του Μπόμπρικ αλλά ως αριστερός αναρχικός με το υποκοριστικό όνομα Λαέ-Λαός.

Η πρώτη ημέρα στο σχολείο και ο λόγος που εκφωνούν οι επίσημοι, η σχολική παράσταση, οι μαθητικές εκλογές, τα μαθητικά πάρτι και οι σχολικές εκδρομές εναλλάσσονται στην πλοκή του έργου και υπηρετούν τον τελικό στόχο. Ο Διογένης διαχειρίζεται το θυμικό του Άμλετ και την ασταθή συναισθηματική του κατάσταση, για να αναβιώσει στο σχολείο τις αρχές και τους κανόνες της Δημοκρατίας που υπήρχαν στην Αρχαία Ελλάδα. Με εμβόλιμες αναφορές στους διαλόγους, αποφθεγμάτων για την Δημοκρατία και την Παιδεία σημαντικών ανθρώπων που άφησαν το αποτύπωμα τους στην Ιστορία, όπως και με την έμμετρη τροποποίηση της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989), οι θεατές αντιλαμβάνονται τον καθοριστικό ρόλο του σχολείου και της εκπαίδευσης για την ποιότητα της Δημοκρατίας. Στην κορύφωση της κωμωδίας που έρχεται στο τέλος, με την μονομαχία του Λαέρτη και του Άμλετ και τις συνομωσίες αλληλοεξόντωσης των βασικών πρωταγωνιστών, επέρχεται η τελική ανατροπή…

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ Paidis.com