“ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ” ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ ΣΤΟ Α’ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ

Η παράσταση “ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ”, του Ανδρέα Φλουράκη σε σκηνοθεσία Κυριακής Σπανού ανεβαίνει στη σκηνή του Α’ Αρχαίου Θεάτρου Λάρισας την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2020 , στις 21:00, σε συνεργασία του Θεσσαλικού Θεάτρου με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας.

Σε ανακοίνωση του Θεσσαλικού με αφορμή την παράσταση αναφέρονται τα εξής:

“Το Α’ Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας και η συγκλονιστική περιπέτεια της αποκάλυψης  και αναστήλωσης του που βρίσκεται σε εξέλιξη, δείχνει την ισχυρή απόφαση όλης της πόλης να σώσει αυτό το υπέροχο μνημείο για το μέλλον ώστε σύντομα να μπορέσει να λειτουργήσει ολοκληρωμένα, ως θέατρο με αποκαταστημένες τις κερκίδες των θεατών.

Το Α΄ Αρχαίο Θέατρο αυτή τη στιγμή είναι ο σημαντικότερος αρχαιολογικός χώρος της Θεσσαλίας και ως αρχαιολογικός χώρος υποδέχεται την παράσταση του Θεσσαλικού Θεάτρου ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ, που αρθρώνει ένα διάλογο με το μνημείο και την πορεία διάσωσής του.  Αυτές οι δοκιμές λειτουργίας του χώρου, (που ξεκίνησαν με τα Χορικά της Ηλέκτρας του Ευριπίδη σε διδασκαλία Κώστα Τσιάνου),  είναι γόνιμες για τις μελλοντικές προκλήσεις  του πλήρους ανοίγματος του Α’ Αρχαίου Θεάτρου.

ΤΟ ΕΡΓΟ

Η παράσταση ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ  σε κείμενο του Ανδρέα Φλουράκη  και δραματουργική επεξεργασία Κυριακής Σπανού, διαπραγματεύεται το ερώτημα  «τι θα σώζαμε σήμερα σε περίοδο κινδύνου».  Έμπνευση στάθηκε η επιχείρηση Απόκρυψης των αρχαιοτήτων όλων των Μουσείων της χώρας το 1940.

Οι φωτογραφίες της Απόκρυψης  φέρανε τα αγάλματα στο συγκινητικό ύψος του ανθρώπου. Ο τρόπος  που εργάτες και αγάλματα  αναμετριόντουσαν καθημερινά μεταξύ τους  «ανέδειξαν»  τα αγάλματα μέσα στο φως της ανθρώπινης κλίμακας.  Αυτή η απόκρυψη έκανε ξανά τα αγάλματα παιδιά των σημερινών ανθρώπων.

Η θεατρική σκηνή αποβάλλει τη φιλολογία και βαριέται  την ιστορία. Πώς να μιλήσεις για ένα θέμα τόσο φορτωμένο με ιδεολογίες, ιδεοληψίες  και ερμηνείες. Με ποιόν τρόπο να περάσει στη σύγχρονη σκηνή;    Ο Φλουράκης  έγραψε μια πικρή κωμωδία επιστημονικής φαντασίας επιχειρώντας να βρει μια γλώσσα για ένα τέτοιο θέμα.  Ο συγγραφέας πήρε την αντίθετη κατεύθυνση από τη φιλολογία και επέλεξε λέξεις από την σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη, λούμπεν, new age και ψηφιακή κουλτούρα και τις έφερε σε «συνάφεια» με τον κόσμο των αγαλμάτων.

Σήμερα μας απειλούν με την αρπαγή κάθε στοιχείου που μας δένει με την αρχαία κληρονομιά. Αυτή η απειλή είναι η μυθιστορηματική αφετηρία του έργου. Τι κάνουμε σε έναν τέτοιο κίνδυνο;

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Η παράσταση συνδυάζει το αφηγηματικό στοιχείο από ντοκουμέντα της εποχής της Απόκρυψης του 1940, με τη μυθοπλασία: εικόνες ενός σύγχρονου κόσμου σε περίοδο αποσύνθεσης, φθοράς, εικόνες ανθρώπων χαμένων στην άγνοια και την εικονική πραγματικότητα, ανθρώπων που ερμηνεύουν τη ζωή με όρους NETFLIX. Αυτοί οι διασκορπισμένοι άνθρωποι, οι μοναχικοί και απελπισμένοι – τα «μελλοντικά αγάλματα» – δίπλα στα απομεινάρια του Ελληνικού Πολιτισμού αποκτούν ένα χαρακτήρα ανησυχητικό, μελαγχολικό, απόκοσμα επικίνδυνο.  Πρόκειται για σύγχρονα, αντι-ηρωικά πρόσωπα που μπαίνουν  στην ορχήστρα του Αρχαίου Θεάτρου και αυτή η τολμηρή και ριψοκίνδυνη επιλογή, ίσως ανοίγει έναν  δρόμο για τη διερεύνηση της σχέσης μας με την αρχαιότητα. Τι είναι τα  αγάλματα για τα αγόρια των γυμναστηρίων, για τις καθαρίστριες των μουσείων, για τα παιδιά των κλαμπ και των μπαρ της παραλίας, για όλα τα πρόσωπα που περπατούν σήμερα μπροστά από τα μνημεία και τα αρχαία θέατρα;

Αυτός ο ανοίκειος συνδυασμός ντοκουμέντου, χιούμορ, λαϊκής κουλτούρας, επιστημονικής φαντασίας μέσα στο χώρο του Αρχαίου Θεάτρου είναι μια τολμηρή και ερευνητική καλλιτεχνική παρέμβαση, στην ανίχνευση της δικής μας σχέσης  με τον πολιτισμό του τόπου μας.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΥΨΗ

Η επιχείρηση της Απόκρυψης  όλων των αρχαιολογικών θησαυρών των Ελληνικών Μουσείων, ξεκίνησε αμέσως, με την είσοδο της Ελλάδας στον Πόλεμο το 1940 και είχε ολοκληρωθεί πριν μπουν οι Γερμανοί στην Ελλάδα. Οι μαρτυρίες της  αρχαιολόγου Σέμνης Καρούζου –μεταξύ άλλων – είναι συγκλονιστικές, καθώς περιγράφει την απόκρυψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Μέρα νύχτα αποκαθηλώνουν τα αγάλματα από τις βάσεις τους, τα περιτυλίγουν, τα καταγράφουν και τα θάβουν σε τάφρους που ανοίγουν μέσα στα μουσεία και στις αυλές τους. Τα χάλκινα και τα χρυσά αποθηκεύονται στις θυρίδες της Τράπεζας της Ελλάδας. Όταν επισκέφτηκαν οι Γερμανοί το Αρχαιολογικό Μουσείο, τον οδυνηρό Απρίλιο του 1941, περπάτησαν σε άδειες αίθουσες”.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Θεατρικό έργο                                              Ανδρέας Φλουράκης

Σκηνοθεσία – Δραματουργία                       Κυριακή Σπανού

Βοηθός Σκηνοθέτη                                       Μαρία Παπουτσή

Σκηνικά                                                           Άση Δημητρολοπούλου

Κοστούμια                                                     Ολυμπία Σιδερίδου

Κίνηση                                                            Αναστασία Μπρουζιώτη

Πρωτότυπη μουσική                                   Δεσποινίς Τρίχρωμη

Σχεδιαστής φωτισμών                                Γιώργος Τέλλος

Βοηθός σχεδιαστή φωτισμών                   Φωτεινή Ματζόγλου

Υπεύθυνος Παραγωγής                               Νίκος Γεωργάκης

Επιμέλεια ήχου                                              Γρηγόρης Καραφέρης

Κατασκευή σκηνικού                                    Φρέντυ Γκίζας, Αχιλλέας Τζάνακας, Χρήστος Καράκης, Νίκος Ανδριανόπουλος

Κατασκευή κοστουμιών                               Νικολέττα Καΐση

Ηχογράφηση μίξη                                          Γιώτης Παρασκευαΐδης – Studio Aux

Φωτογραφίες παράστασης                         Γιάννης Χατζηαντωνίου

Αφίσα                                                               Μουτζούρα

Βίντεο/trailer                                                  Life of film Productions

Παίζουν  οι ηθοποιοί:  Θανάσης Ζέρβας, Χρήστος Κορδελάς, Μαρσέλα Λένα, Ανδρομάχη Μακρίδου, Αθηνά Σακαλή, Βάνα Σλέιμαν, Ηρακλής Τζαφέτας, Παναγιώτης Τόλιας.

ΧΩΡΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

8/9 Λάρισα – Α΄ Αρχαίο Θέατρο

12/9  – Ελασσόνα – Πύθιο

27/9  Αθήνα- Ωδείο Ηρώδου του Αττικού

Προπώληση viva.gr

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ