ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ

Η παρέμβαση του αντιδημάρχου Πολιτισμού Πάνου Σάπκα για το θέμα των προσλήψεων στο ΔΩΛ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αν και μερικούς θα έπρεπε να χαιρετίσω ως εισαγγελείς, γιατί νιώθω μεγάλη πικρία με όλα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, τις ύβρεις, τις ειρωνείες και τις προσβολές που έχω υποστεί. (Ενδεικτικά αναφέρω “οσμή σκανδάλου, παραιτήσου, Ναπολέων, εγγονός του Σάπκα” – σα να είναι ντροπή…)

Καταρχάς θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι εδώ δεν είναι δικαστήριο. Αν υπάρχει παρανομία είναι αρμοδιότητα του εισαγγελέα.

Και να εκφράσω την αλγεινή μου εντύπωση που ένα τέτοιο θέμα για πρώτη φορά έρχεται στο δημοτικό συμβούλιο.

Όλα τα χρόνια που υπηρετώ από διάφορες θέσεις την πόλη μου, σε κάθε προκήρυξη γίνονται ενστάσεις και καταγγελίες και κάθε φορά ο ΑΣΕΠ στέλνει παρατηρήσεις, και προχωράμε σε διορθώσεις όπου μπορούμε. Και στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει μια έκθεση με επισημάνσεις και συστάσεις προς το υπ. Εσωτερικών και το ΔΩΛ σε σχέση με τη διαδικασία προσλήψεων του 2019.

Το “έγκλημά” μας, αφορά συγκεκριμένα δύο κορυφαίους μαέστρους, επειδή αποδεχθήκαμε ως προσόν το μεταπτυχιακό, με τη σύμφωνη γνώμη της νομικής υπηρεσίας του Δήμου και σύμφωνα με απόφαση του ΣτΕ. (Να σας ενημερώσω ότι παρόμοια ερωτήματα μας έθεσε και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας στην οποία απαντήσαμε και δεν μας ξαναενόχλησε).

Μα αν δεν αποδεχόμαστε αυτή την παράμετρο θα τους πετούσαμε εκτός διαδικασίας. Αυτό θέλατε;

Ακριβώς, επειδή αφορά αυτούς τους δύο ανθρώπους, τον μαέστρο της Συμφωνικής μας, Χρήστο Κτιστάκη και τον μαέστρο της Ιντονασιόν Δημήτρη Κτιστάκη, θα περίμενα λιγότερο μένος, σεβασμό στα προσόντα τους και κυρίως στο γεγονός ότι αν και θα μπορούσαν να βρίσκονται σε οποιαδήποτε μεγάλη ορχήστρα και χορωδία του εξωτερικού, με μεγαλύτερες απολαβές και δημοσιότητα, επέλεξαν να μείνουν στη χώρα τους και να δημιουργούν στην πόλη τους.

Είναι υποχρέωση κάθε Δήμου να δημιουργεί τις προϋποθέσεις να κρατάει στην πόλη τα παιδιά της, τα ταλέντα της. Αλλιώς γιατί δημιουργήσαμε τη Συμφωνική, το Θεσσαλικό Μπαλέτο, τον Μύλο του Παππά, τις Χορωδίες κοκ.

Και οι επιτυχίες τους όλα αυτά τα χρόνια, τα βραβεία τους, ο κόπος τους, οι ιδέες τους, η επιμονή, η υπομονή, η τόλμη τους να πραγματοποιήσουν έργα που σε καμία άλλη πόλη της Περιφέρειας δεν συμβαίνουν, πιστώνονται στην πόλη.
Μια πόλη που βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο του πανελλήνιου αλλά και παγκόσμιου μουσικού (και όχι μόνο) στερεώματος, εξαιτίας τους.

Αλλά, μπορεί να μην τα γνωρίζετε όλα αυτά.
Ίσως επειδή η πλειοψηφία απ’ όσους σήμερα εμφανίζονται ως τιμητές της νομιμότητας(;), δεν εμφανίζονται στις συναυλίες, όπερες, οπερέτες, μιούζικαλ, εκδηλώσεις, αφιερώματα κλπ του Ωδείου μας. Ή εμφανίζονται και μετά τη φωτογραφία… εξαφανίζονται!

Το μόνο που πλήττετε με αυτή την αντιπαράθεση, η οποία έγινε με αυτόν τον άσχημο, αδέξιο, ακατανόητο τρόπο, (κάνετε λες και προσλάβαμε τίποτα συγγενείς μας, την ξαδέλφη ή το γιο μας… ή βολέψαμε ψηφοφόρους μας… Μα εμείς τους κυρίους Κτιστάκη τούς βρήκαμε, ήταν εκεί πριν από μας…)

Το μόνο λοιπόν που πλήττετε, γιατί δε μπορώ να πιστέψω ότι δεν αγαπάτε την πόλη σας, δεν καμαρώνετε όταν ξεχωρίζει, είναι το Ωδείο μας και η Λάρισα.

Για ό,τι έγινε ή δεν έγινε, δεν υπήρξε δόλος, κανενός είδους όφελος, προσωπικό ή άλλο. Ο μόνος γνώμονας κάθε απόφασής μας, κάθε πράξης μας, ήταν και είναι το συμφέρον της πόλης. Ήταν μια απόφαση, όπως και όλες οι σημαντικές, καλλιτεχνικού ή εκπαιδευτικού χαρακτήρα, αποφάσεις που έχουμε πάρει όσα χρόνια λειτουργεί το Ωδείο, που ψηφίστηκε ομόφωνα. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους, που το Ωδείο μας λειτουργεί άψογα κι έχει τα αποτελέσματα που έχει.

Θέλω, να προσθέσω, ότι όσοι μας υποστηρίζουν σε αυτή την περίσταση, δεν είναι πρόσωπα που συνδέονται με τη διαδικασία, όπως γράφτηκε από κάποιους δημοσιογράφους, που ασκούν τη δημοσιογραφία όπως μερικοί πολιτικοί την πολιτική.
Ασυλλόγιστα, εγωιστικά, ανούσια, προκειμένου να κερδίσουν λίγη προβολή, χωρίς να υπολογίζουν τις επιπτώσεις.
Είναι όλη η πόλη! Είναι πολίτες, που λένε τη γνώμη τους με ονοματεπώνυμο. Και δεν υποστηρίζουν εμάς που στηρίζουμε τους μαέστρους. Υποστηρίζουν την πόλη και τα παιδιά της. Αναγνωρίζουν την αξία και την προσφορά τους. Δε τα χαρίζουν σε κανέναν, ούτε στην Αθήνα ούτε στο εξωτερικό.

Θα κλείσω με ένα απόφθεγμα του… Ναπολέοντα Βοναπάρτη: Η υψηλή πολιτική δεν είναι παρά κοινή λογική που εφαρμόζεται σε μεγάλα πράγματα.

Φαίνεται πως έχουμε έλλειμμα κοινής λογικής…

Ευχαριστώ.

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΟ Paidis.com