AGTnSTEAM: ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Κλείνοντας το 2021 η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας,  το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας (Κ. Κοτσανά) στην Αθήνα, το 6ο ΓΕΛ Λάρισας, το Living Art Lab στη Γαλλία, το Psiquadro στην Ιταλία και τη Associação Nacional de Professores de Informática στην Πορτογαλία καθώς και τα τρία λύκεια, Lycee Professionnel Galilee στην Γαλλία, Istituto Tecnico Industriale Statale A.Volta στην Ιταλία και Agrupamento de Escolas Augusto Cabrita στην Πορτογαλία πραγματοποίησαν κάτω από την στέγη του Μουσείου και του αττικού ουρανού την πρώτη επιμορφωτική συνάντηση του σχεδίου.

4 ομάδες εργασίας, 18 συμμετέχοντες με 1 στόχο, την ανάπτυξη διαφορετικών μελετών περίπτωσης με αφορμή ένα έκθεμα- ερέθισμα κάθε φορά, που επιδέχεται πολλών και διαφορετικών προσεγγίσεων και ερμηνειών, δίνοντας μια σύγχρονη διάσταση, ένα future vector στα διδακτικά σενάρια με εργαλεία μη τυπικής εκπαίδευσης, όπως η βιωματική εμπειρία ο πειραματισμός, η διάδραση-ανακάλυψη.

Εκεί κάπου ανάμεσα στο αήρ και το ύδωρ, αναζητήσαμε τη γενέτειρα της επιστήμης για να μας αποκαλυφθεί το φωτεινό παρελθόν μας. Με την τεχνολογία του νερού, τις αποχρώσεις του θορύβου και της σιωπής που κρύβει μια μουσική ξεχασμένη, με τα αρχαία ελληνικά όργανα και τα παιχνίδια στρατηγικής  απαντήσαμε: «τι δε λειτούργησε;» «γιατί;» «τι θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει διαφορετικά;» και προσπαθήσαμε ξανά καθώς απεγκλωβιστήκαμε από το δίπολο «σωστό-λάθος» εξάπτοντας την φαντασία μας και διεγείροντας το ενδιαφέρον μας. Η άμεση και ενεργητική εμπλοκή και συμμετοχή της ομάδας συνέβαλε στην καλύτερη κατανόηση και στην αντίληψη της μαθησιακής διαδικασίας ως ευχάριστη εμπειρία κι έτσι φτάσαμε στο θρόνο της αρχαίας βασίλισσας των επιστημών, στον μηχανισμό των Αντικυθήρων.

Με την εμψύχωση του Florent Aziosmanof της Living Art, μελετήθηκαν ουτοπικές ψηφιακές μετατροπές των αρχαίων μηχανών, σε μηχανές με τεχνητή νοημοσύνη και αυτόνομη συμπεριφορά. Το στοιχείο της έκπληξης, ως κινητήρια δύναμη του σχεδίου, αξιοποιήθηκε και προδιέγραψε  ήδη  την  πορεία προς την αριστεία στις θετικές επιστήμες.

Οι συμμετέχοντες στο σχέδιο 2020-1-EL01-KA201-078861 “AGTnSTEAM: Καινοτόμα Προώθηση των Θετικών Επιστημών στην Εκπαίδευση”  αξιοποιώντας τις πρόσφατες καινοτόμες και δημιουργικές εξελίξεις του STEAM (θετικές επιστήμες και τέχνη) και αναδεικνύοντας την αειφορία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, είχαν την ευκαιρία μεταξύ των διοικητικών εργασιών (1ο ΤΜ) και των δράσεων επιμόρφωσης (1ο LTT) να ανακαλύψουν του θησαυρούς της Αθήνας σε ένα διαχρονικό ταξίδι ακροβατώντας ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν και παράλληλα να σχεδιάσουν το επόμενο ραντεβού επιμόρφωσης τον Μάιο στο Barreiro της Πορτογαλίας.

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ