Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ Γ. ΦΑΜΠΡ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ… ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ!

Με τα σημερινά δημοσιεύματα μετά το σάλο που έχει δημιουργηθεί με την απόφαση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Γιαν Φάμπρ για τον αποκλεισμό ελληνικών παραγωγών από το φετινό πρόγραμμα να μιλούν για παραίτησή του και το υπουργείο Πολιτισμού να τηρεί σιγήν ιχθύος,

αίσθηση προκάλεσε και η κίνηση διαμαρτυρίας 500 καλλιτεχνών στο θέατρο «Σφενδόνη».

Σε μια μοναδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας οι καλλιτέχνες υπέγραψαν ομόφωνα 2 κείμενα με τα οποία και ζητούσαν την παραίτηση Φαμπρ χαρακτηρίζοντάς τον ως “persona non grata”, αλλά και την παραίτηση Μπαλτά καταγγέλλοντας το διορισμό του καλλιτεχνικού διευθυντή ως αντισυνταγματικό.

Το αμφιλεγόμενο έργο του Βέλγου, με πολύ «γυμνό» αλλά και… γάτες που εκσφενδονίζονται στον αέρα για τις ανάγκες της τέχνης, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και αντιδράσεις από το ελληνικό κοινοβούλιο μέχρι τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο την ώρα που η υποκρισία μας περισσεύει.

«Θαυμάστε την επιλογή του διευθυντή του ελληνικού Φεστιβάλ και τα παλλόμενα πέη», έσυρε το… χορό η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» (!) του κ. Αναστασιάδη, που μια 5λεπτη παραμονή στο τηλεοπτικό προϊόν του μπορεί να πείσει και τον πιο δύσπιστο για τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες, με τα zoom στα επίμαχα σημεία και τα ξέχειλα πολιτισμού σεξουαλικά υπονοούμενα να δίνουν και να παίρνουν και από κοντά και έτερος φάρος πολιτισμού, η “Espresso” που εξεγέρθηκε επίσης με τις επιλογές του Βέλγου!

Χωρίς διάθεση σχολιασμού των επιλογών Φαμπρ, που προφανώς μπήκε γρήγορα στο κλίμα των… αναθέσεων όπως αυτές δημοκρατικά πάντα ορίζονται στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας και δυστυχώς ούτε ο πολιτισμός αποτελεί εξαίρεση (ίσως απλά για ορισμένους πονάει περισσότερο), καλό θα ήταν να δώσουμε βάση στο ποιοι ακριβώς εξεγείρονται στο όνομα της υποκριτικής τέχνης στηριζόμενοι χρόνια ολάκερα στο θράσος και στην τέχνη της υποκρισίας!

Ειρήνη Παπουτσή

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ