Παρέμβαση του Γ. Σούλτη στη σημερινή συνεδρίαση του Δ.Σ.
Όλοι θυμόμαστε τι έγινε πέρυσι με την διοργάνωση του «χωριού του Αη Βασίλη» και τις αντιδράσεις που ξεσήκωσε στην πόλη, για τον προκλητικό και αυταρχικό τρόπου που διοργανώθηκε από την δημοτική αρχή.
Εφέτος αν και επικοινωνιακά προσπαθούν από την δημοτική αρχή να μας πείσουν ότι όλα είναι μέλι γάλα μιας και η όλη διοργάνωση γίνεται στο Μύλο, αφού «ερωτήθηκαν» και οι έμποροι, και επιτέλους οι αποφάσεις λήφθηκαν (έστω από την πλειοψηφία) σε «κανονικό» δημοτικό συμβούλιο!
Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Τοποθετηθήκαμε και στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο όπου σημειώσαμε κάποια πράγματα στα οποία δυστυχώς επαληθευόμαστε. Αναφέρουμε συγκεκριμένα τα εξής:
• Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο εμφανίστηκε για την όλη διοργάνωση ένας προϋπολογισμός ο οποίος περιείχε έξοδα συνολικού ύψους 87.945 €, αλλά δεν εμφανίστηκε πίνακας εσόδων, παρά μόνο μια γραμμή που μιλάει για πιθανά έσοδα από την ενοικίαση των «σπιτιών»
• Τελικά όλοι οι διαγωνισμοί έγιναν με τη μορφή του πρόχειρου διαγωνισμού (οι δαπάνες κάθε κατηγορίας «κόπηκαν» στο όριο των 15.000 όπου επιτρέπεται ο πρόχειρος) και έγιναν με τη διαδικασία του επείγοντος. Σε αυτούς τους διαγωνισμούς εμφανίστηκε ένας μόνο μειοδότης για όλες τις κατηγορίες εκτός από την μίσθωση των ηχητικών. Αφού ήταν ένας μόνο μειοδότης δεν υπήρξε και έκπτωση! Και τι σύμπτωση! Ο μεγάλος μειοδότης είναι ο περισινός ανάδοχος τους χωριού του Αη Βασίλη στη Σκεπαστή, κ. Καλαμποκάς! Ο οποίος αναδείχθηκε μειοδότης για την ενοικίαση και τοποθέτηση των ξύλινων σπιτιών, την ενοικίαση χριστουγεννιάτικου διάκοσμου και την ενοικίαση στολών στην τιμή 38.745 €
• Τονίσαμε στο προηγούμενο συμβούλιο και ερωτήσαμε γιατί να ενοικιαστούν τα σπιτάκια και τα στολίδια για 38.745 € και να μην αγοραστούν από το δήμο με τόσα χρήματα! Για να τα έχουμε για όλες τις χρονιές! Απάντηση δεν πήραμε.
• Στην όλη διαδικασία του σχεδιασμού και των διαγωνισμών δεν μπήκε κανένας περιορισμός και δεν έγινε καμία συζήτηση για το αντίτιμο των εισιτηρίων, στα παιχνίδια που προκηρύχτηκαν. Με τον ίδιο τρόπο δεν έγινε καμία συζήτηση για τα είδη που θα πωλούνται στα σπιτάκια τις τιμές στις οποίες θα πωλούνται.
• Στην εισήγηση του αρχικού σχεδιασμού, δεν γινόταν καμία αναφορά στις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και εκεί διατυπώσαμε τις αντιρρήσεις μας, λέγοντας ότι υπάρχουν στην πόλη καλλιτεχνικές δυνάμεις που μπορούν να αναλάβουν ένα ποιοτικό σχεδιασμό, αλλά δυστυχώς κανένας δεν του εμπλέκει και δεν τους καλεί στην όλη διαδικασία. Δυστυχώς στο σημερινό συμβούλιο επιβεβαιωθήκαμε. Ζητείται σήμερα η ανάθεση σε μια σειρά εκδηλώσεις που κανένας δεν ξέρει πως και γιατί επιλέχθηκαν, και στις οποίες δεν συμμετέχει κανένα Λαρισαϊκό σχήμα. Πού είναι το ΣΜΟΥΘ που έχει κάνει τόσα για τη Λάρισα, τα τόσο θεατρικά και μουσικά Λαρισαϊκά σχήματα; (μέχρι όπερες ανέβασαν, στην τηλεόραση βγαίνουν συχνά, αφήνω τους διάσημους Λαρισαίους καλλιτέχνες που έχουμε).
• Ζητείται λοιπόν να γίνει ανάθεση στα καλλιτεχνικά σχήματα αυτά με το νομικό αιτιολογικό ότι «..η σύμβαση μπορεί να ανατεθεί μόνο σε συγκεκριμένο οικονομικό φορέα…». Ερωτούμε ποιος έκρινε ότι αν δεν έρθουν οι συγκεκριμένες συναυλίες και τα θέατρα δε γίνεται αλλιώς, οπότε είναι μοναδικά τα σχήματα; Δηλαδή τόσο απαραίτητη είναι η Τάμτα για τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις ή στη Λάρισα δεν υπάρχουν θεατρικά και μουσικά σχήματα; Το επιχείρημα αυτό δε στέκει και στο κάτω κάτω για κάποιες εκδηλώσεις η ανάθεση γίνεται σε εταιρεία και όχι στο ίδιο το σχήμα! Η ανάθεση αυτή πιστεύουμε ότι είναι στα όρια της νομιμότητας αν δεν είναι παράνομη.
Όλα αυτά δε μας εκπλήσσουν γιατί με τον ίδιο τρόπο γίνονται στο δήμο όλες οι διοργανώσεις, από το φεστιβάλ Πηνειού ως το παζάρι. Δηλαδή με τρόπο αδιαφανή, από μια κλειστή ομάδα συμβούλων, και με τους ίδιους συνήθως «εξωτερικούς συνεργάτες». Το επιχείρημα ότι οι εκδηλώσεις έχουν κόσμο και ότι η δημοτική αρχή χειρίζεται άριστα το επικοινωνιακό παιχνίδι δε αναιρεί το γεγονός του τρόπου της αδιαφανούς διοργάνωσης, ούτε σημαίνει ότι οι Λαρισαίοι εγκρίνουν αυτό που βλέπουν και δεν γνωρίζουν τι είναι το καλύτερο.