Τί μπορεί να συμβεί στη διάθεσή μας αν πίνουμε ένα ποτήρι φυσικό χυμό την ημέρα

Τι μπορεί να συμβεί στη διάθεσή μας αν πίνουμε καθημερινά φυσικό χυμό; Νέα μελέτη συνδέει την κατανάλωση 100% χυμού ή smoothie με χαμηλότερες βαθμολογίες συμπτωμάτων κατάθλιψης.

Ένα ποτήρι 100% φυσικού χυμού ή smoothie την ημέρα μπορεί να έχει μεγαλύτερη επίδραση απ’ όση φανταζόμαστε, όχι μόνο στη διατροφή μας αλλά ενδεχομένως και στη διάθεσή μας.

Νέα έρευνα του Newcastle University έδειξε ότι άνθρωποι που πρόσθεσαν καθημερινά ένα ποτήρι φυσικού χυμού ή smoothie, ενώ παράλληλα αύξησαν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, παρουσίασαν χαμηλότερες βαθμολογίες συμπτωμάτων κατάθλιψης έπειτα από τέσσερις εβδομάδες.

Τα αποτελέσματα της τυχαιοποιημένης ελεγχόμενης δοκιμής δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Nutrition.

Τι ακριβώς έκαναν οι ερευνητές

Στη μελέτη συμμετείχαν 42 ενήλικες, οι οποίοι στην αρχή κατανάλωναν δύο ή λιγότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα συνέχισε κανονικά τη συνηθισμένη διατροφή της.

Η δεύτερη ομάδα έλαβε υποστήριξη ώστε να αυξήσει την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών στις πέντε μερίδες ημερησίως, χρησιμοποιώντας ολόκληρα φρούτα και λαχανικά.

Η τρίτη ομάδα προσπάθησε επίσης να φτάσει τις πέντε μερίδες, αλλά πρόσθεσε στην καθημερινή διατροφή της ένα ποτήρι 100% φυσικού χυμού ή smoothie.

Έπειτα από τέσσερις εβδομάδες, οι δύο ομάδες που έλαβαν διατροφική υποστήριξη είχαν αυξήσει αισθητά την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

Ωστόσο, εκείνοι που έπιναν καθημερινά χυμό ή smoothie εμφάνισαν και μία ακόμη διαφορά: χαμηλότερες βαθμολογίες στην αξιολόγηση συμπτωμάτων κατάθλιψης.

Η διαφορά που κατέγραψαν

Οι ερευνητές αξιολόγησαν τη διάθεση των συμμετεχόντων με ειδικά, αναγνωρισμένα ερωτηματολόγια για το άγχος και την κατάθλιψη.

Στην κλίμακα PHQ-9 για τα συμπτώματα κατάθλιψης, η προσαρμοσμένη μέση βαθμολογία ήταν:

  • 5,45 στην ομάδα ελέγχου
  • 2,93 στην ομάδα που κατανάλωνε φυσικό χυμό ή smoothie

Η διαφορά ήταν 2,52 μονάδες στην κλίμακα των 27 βαθμών και χαρακτηρίστηκε από τους ερευνητές ως μέτρια αλλά στατιστικά σημαντική.

Το εύρημα υποδηλώνει ότι μια σχετικά απλή αλλαγή στη διατροφή σχετίζεται και με καλύτερους δείκτες ψυχικής ευεξίας.

Περισσότερα φρούτα χωρίς μείωση των φυτικών ινών

Ένα ακόμη στοιχείο που ενδιαφέρει τους ερευνητές ήταν ότι η προσθήκη χυμού δεν φάνηκε να οδηγεί τους συμμετέχοντες στο να αντικαταστήσουν τα ολόκληρα φρούτα και λαχανικά.

Αντίθετα, και οι δύο ομάδες που βελτίωσαν τη διατροφή τους αύξησαν την ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών κατά περίπου 8 έως 10 γραμμάρια.

Αυτό δείχνει ότι ο χυμός ή το smoothie χρησιμοποιήθηκε ως συμπλήρωμα μιας συνολικά καλύτερης διατροφής και όχι ως υποκατάστατο των ολόκληρων φρούτων.

Τι συνέβη με το σάκχαρο και τον μεταβολισμό

Παρότι συχνά διατυπώνονται ανησυχίες για τα φυσικά σάκχαρα που περιέχουν οι χυμοί φρούτων, στη συγκεκριμένη δοκιμή οι ερευνητές δεν εντόπισαν αρνητικές επιπτώσεις στους δείκτες μεταβολικής υγείας μετά τις τέσσερις εβδομάδες.

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι ένα μικρό ποτήρι φυσικού χυμού ή smoothie θα μπορούσε επομένως να αποτελέσει έναν πρακτικό τρόπο για να βοηθηθούν άνθρωποι που δυσκολεύονται να καταναλώνουν καθημερινά αρκετά φρούτα και λαχανικά.

Μια απλή αλλαγή που ίσως αξίζει περισσότερο ενδιαφέρον

Η Dr. Courtney Neal, η οποία πραγματοποίησε τη μελέτη στο Newcastle University και σήμερα εργάζεται στο University of Liverpool, σημείωσε ότι πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν τη σύσταση για πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά, αλλά δυσκολεύονται να την εφαρμόσουν.

Όπως επισήμανε, απλές και οικονομικές λύσεις, όπως ένα μικρό ποτήρι 100% φυσικού χυμού ή smoothie, μπορεί να βοηθούν στην επίτευξη αυτού του στόχου και παράλληλα να συνδέονται με οφέλη για την ψυχική ευεξία.

Ο Dr. Oliver Shannon, λέκτορας Διατροφής και Γήρανσης στο Newcastle University, χαρακτήρισε το εύρημα σχετικά με τις χαμηλότερες βαθμολογίες κατάθλιψης ελπιδοφόρο και άξιο περαιτέρω διερεύνησης.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα θα πρέπει να διερευνηθούν και σε μεγαλύτερες μελέτες, ωστόσο η συγκεκριμένη δοκιμή προσθέτει ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο στη σχέση μεταξύ διατροφής και ψυχικής ευεξίας.

Η έρευνα χρηματοδοτήθηκε από το Fruit Juice Science Centre.

Πηγή: Newcastle University – British Journal of Nutrition

Μη χάνετε καμία σημαντική είδηση του Paidis.com
Προσθέστε το στις Αγαπημένες Πηγές της Google, ώστε να βλέπετε συχνότερα τις ειδήσεις μας στο Google Discover.
Προσθήκη του Paidis.com
Στη σελίδα που θα ανοίξει, πατήστε δίπλα στο Paidis.com για να ολοκληρώσετε την προσθήκη.

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το https://paidis.com/ και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος.

▌ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΣΗΜΕΡΑ

▌ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ