Σοβαρό ζήτημα φαίνεται να προκύπτει στο Θεσσαλικό Θέατρο ένα μήνα περίπου πριν την πρεμιέρα του με το έργο του Αντώνη Τσιπιανίτη «Συγχαρητήρια! Προσλαμβάνεσθε», σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου. Αιτία οι σοβαρότατες καταγγελίες εναντίον του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου, που κοινοποίησε ήδη στα αρμόδια όργανα αλλά και στα τοπικά ΜΜΕ, η ηθοποιός Ασπασία Κοκόση, η οποία μιλά ανοιχτά για εκδίωξή της από το θίασο!!
Αναλυτικά η επιστολή της δημοφιλούς ηθοποιού έχει ως εξής:
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΒΙΒΗ ΤΣΕΚΟΥΡΑ
ΠΡΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΑΝΟ ΣΑΠΚΑ
ΠΡΟΣ ΜΕΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Μετά από την συνεργασία μου στην επιτυχημένη παράσταση ,ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΤ με το Θεσσαλικό θέατρο και τον κ. Κώστα Τσιάνο ,συμμετέχοντας και σε διάφορες καλλιτεχνικές του δράσεις ,όπως το αφιέρωμα στην Μελίνα Μερκούρη και στο αφιέρωμα στη Δημοτική ποίηση, ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ, αφιλοκερδώς στις δυο τελευταίες για την πραγματοποίηση του οράματος του , προς μεγάλη μου χαρά και τιμή,μου προτάθηκε να βρίσκομαι στο Θεσσαλικό θέατρο Λάρισας και τη φετινή χειμερινή σαιζόν.
Θα ξεκινούσαμε από Σεπτέμβρη με την παιδική παράσταση, ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ ,που δεν έγινε ποτέ..
Αναμένοντας την επιλογή του βασικού έργου, η οποία έγινε τελικά προς το τέλος του Οκτώβρη ξεκίνησα πρόβες, 31 -10 -14, στο έργο, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΣΘΕ.
Συζητώντας με τον καλλιτεχνικό διευθυντή το οικονομικό μέρος της συμφωνίας ,λαμβάνοντας υπ όψιν την οικονομική κατάσταση της χώρας και του Θεσσαλικού θεάτρου, αποδέχτηκα τον νέο μου μειωμένο μισθό, 950 ευρώ μικτά για 4 μήνες συμβόλαιο, καλώς εχόντων των πραγμάτων. Δεδομένου ότι δεν κατάγομαι από την Λάρισα ,ούτε έχω κατοικία και δεν απαίτησα ποτέ χρήματα για τη διαμονή μου, έκανα μία συζήτηση με τον κ. Κώστα Τσιάνο ότι, αν μου προκύψει οτιδήποτε άλλο που δεν επηρεάζει το Θεσσαλικό θέατρο ,όπως ότι δεν θα συμμετέχω σε άλλο θίασο, συμφώνησε ότι «δεν μπορώ να σε δεσμεύσω με αυτό τον μισθό αρκεί να είμαι ενήμερος». Μετά από δεκατρείς μέρες πρόβα στο έργο, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΣΘΕ, μου προτάθηκε η συμμετοχή μου σε τηλεοπτικό σποτ μεγάλης εταιρείας.
Συνεργασία που απαιτούσε την απουσία μου από τις πρόβες για 4 ημέρες.
Το ακριβώς επόμενο βήμα μου ήταν να ενημερώσω τον κ. Τσιάνο και να ζητήσω 4 ημέρες άδεια.
Η απάντηση του ήταν, « ή εδώ ή εκει»!Ηρεμα του πρότεινα να κάνω και πρωινές επιπλέον πρόβες προκειμένου να κερδίσω τον χαμένο χρόνο των τεσσάρων ημερών. Μέρες για τις οποίες θα μπορούσα να επικαλεστώ πρόβλημα υγείας, αλλά θεωρώ ότι στην εποχή μας και στην δύσκολη αυτή δουλειά ,μεγαλύτερη δικαιολογία από ένα μεροκάματο δεν υπάρχει!
Η απάντηση του ήταν , «έξω από την πόρτα»!
Αξίζει να σημειώσω ότι η προγραμματισμένη πρεμιέρα για την παράσταση είναι, 22/12/14 και ο ρόλος μου δεν ξεπερνά τις 9 σελίδες από τις 59 που είναι όλο το έργο .Σύμφωνα δε και με την γνώμη των συναδέλφων μου, αλλά και άλλων παραγόντων του θεάτρου δεν επηρεάζει η απουσία 4 ημερών τη δουλειά μας σε καμία περίπτωση.
Καταγγέλλω ότι εκδιώχθηκα από τον κ. Κώστα Τσιάνο και δεν « άφησα» το Θεσσαλικό Θέατρο, όπως εκείνος ισχυρίζεται. Η δουλειά επηρεάζεται περισσότερο χρονικά και καλλιτεχνικά με την αντικατάστασή μου, πράγμα αρνητικό για το αποτέλεσμα .Οι δικές μου σκηνές ,4 στον αριθμό, ήταν ήδη μελετημένες.
Σας καταθέτω αυτή την επιστολή για την αποκατάσταση της αλήθειας, διότι θίγεται ο επαγγελματισμός μου και σας παρακαλώ για την άμεση ηθική και επαγγελματική μου αποκατάσταση, για την οποία θα χρησιμοποιήσω κάθε νόμιμο δικαίωμα.
15/11/14
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΟΚΟΣΗ
Υ.Γ. Επικαλούμαι εκ των προτέρων την κατανόησή σας για τυχόν λάθη επί του κοινοποιημένου εγγράφου, αλλά… δεν μου έχει ξανατύχει κάτι ανάλογο!!
Να θυμίσουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που «αναστατώνεται» η λειτουργία του Θεσσαλικού Θεάτρου.
Πέρυσι τέτοια περίοδο περίπου, θέμα δημιουργήθηκε και στην παιδική σκηνή του, με τη διαφορά ότι τότε «προστατεύτηκε» ο ηθοποιός και δεν ανέβηκε ποτέ η παράσταση με σκηνοθέτη τον Πασχάλη Τσαρούχα.
Αν μη τι άλλο καταγγελίες από μια επαγγελματία δίχως «κακό προηγούμενο» στην επαγγελματική της σταδιοδρομία πλήττουν πρωτίστως το κύρος και την ιστορία του Θ.Θ, χρίζουν ιδιαίτερης προσοχής και διερεύνησης από τα αρμόδια όργανα του ΔΗΠΕΘΕ και φυσικά όλη η πόλη περιμένει απαντήσεις για το θέατρό της.